maandag, juli 24, 2006

En als klap op de vuurpijl....

Gisteren(zondag) leek het even te gaan waaien, dus meteen de trailer aangepikt en met Rico naar het strand, Matour bij Nieuwvliet. Het leek vrij aardig, en dus dezelfde setup(E-ray v155 met de V8 10,4m²) als afgelopen donderdagavond, wat toen helemaal super was. Echter eenmaal op het water was het allemaal net wat minder en er stond een erg sterke stroming(afgaand tij) een deining van 1½ tot 2 meter, waar ik grote moeite me had op de momenten dat ik effe stil viel. De main reason, normaal surf ik altijd met schoentjes aan, en die had ik vandaag eens uitgelaten maar dat was verschrikkelijk, mijn board was namelijk zo glad geworden dat ik er nauwelijks op kon blijven staan in die bakken. Dat mijn board wat gladder was geworden, had ik al wel gemerkt, maar zo erg!!! Van de week als ik mijn andere E-ray v200 repareer, zet ik ze meteen allebei opnieuw in de antislip. Hopelijk kan ik er dan wel weer een tijdje tegen. Al met al een erg marginaal dagje waar ik een hoop energie heb verbrand, als klap op de vuurpijl stond ik 75 meter voor de pomp ook nog eens zonder benzine, toch wat krap gerekend toen het lampje begon te branden met de traier erachter en de airco aan. Geloof me 75 meter is een behoorlijk eindje duwen als je auto 1100kg weegt en de trailer die erachter hangt ook nog eens 600kg.

Rico heeft met zijn X-186 en Diablo 8.7, hij wist wel bijna de hele tijd te planeren, zou het dan toch aan die 35kg verschil in lichaamsgewicht liggen??

Geen opmerkingen: