dinsdag, oktober 10, 2006

En toen brak mijn mast.

Superzaterdagje, we waren al vroeg aan de Oranjeplaat met zijn drietjes Cees, Rico en ik. Het was behoorlijk aan het waaien en Rico en Cees tuigden beiden hun 5.5m² op, Cees zijn Neil Pryde MKIV en de Strapper slalom-V95 en Rico zijn Gaastra Matrix met de F2 Xantos-V118 . Ik besloot daarop zelf mijn V8 6.5m² op te tuigen i.c.m. de E-ray-V155, na wat gesukkeld te hebben met mijn mast- en verlengerkeuze ben ik even na de mannen ook het water op gegaan.

Omdat mijn conditie erg slecht is heb ik het momenteel niet zo op de zware conditie's, maar alles leek super te gaan. Mijn eerste rakje's lekker vol gas, tot de wind wat in begon te kakken. Ik ben toen wat aan het klieren geweest aan mijn trim, alles wat losser, beetje spelen met de mastpositie, ik had er toen beter meteen mijn 7.5m² erop gezet, omdat het een beetje hollen en stilstaan surfen werd. Nadat het iedereen wel duidelijk was dat de windafname niet van tijdelijke aard zou zijn er maar meteen mijn GTX 8.5m² erop gezet terwijl Rico met mijn 6.5m² door ging varen. Toen ik het water weer op ging met mijn nieuwe setup meteen een lekker vlaagje en ram er weer vol voor.

En ja toen, toen brak mijn mast, gelukkig was de wind aanlandig dus was ik op een 25minuutjes weer aan de kant. De ramp was dus te overzien, maar ja balen was het wel. Ik had nog wel een reservemast, maar ik had het na de zwempartij eigenlijk toch wel behoorlijk gehad. Dus we hebben de spulletjes opgeruimd, eenmaal thuis ben ik nog een paar uurtjes plat gegaan, ik moest namelijk nog een nachtdienstje werken ook, pfffff.

Geen opmerkingen: